[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Ankstesnėje straipsnio dalyje pristatėme pirmuosius 6 prekės ženklo archetipus: valdovą, kūrėją, naivuolį, išminčių, nuotykių ieškotoją ir magą. Tęsiame toliau pristatydami septintą archetipą – maištautoją.
7. Maištautojas (ang. outlaw) – laužyk visus standartus
Ką gali veikti maištautojas? Kovoti prieš autoritetus bei griauti taisykles! Alternatyvus savęs reprezentavimas bei išsišokimas minioje – įprasti maištautojo bruožai. Dėl tokių bruožų, sėkmingas maištautojo prekės ženklas, gali turėti savo kultą gerbėjų, kadangi jie yra linkę vertinti viską, kas yra netradiciška bei tai, kas griežtai atmeta „status quo“. Toks prekės ženklas nebijo socialinėse medijose vartoti nepriimtinų žodžių ar dalintis rizikingomis, šokiruojančiomis reklamomis.
Pagrindinis pažadas klientui: revoliucija
Trūkumas: su savo reprezentavimu gali nueiti kiek per toli bei būti priimtas negatyviai
Žinomi maištautojo archetipo pavyzdžiai: Virgin, Harley Davidson, Diesel[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=RtAuHfBYwJc”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]
8. Didvyris (ang. hero) – meistriškumu įrodyk, jog tu gali
Drąsa, garbė, jėga, pasitikėjimas savimi, kitų įkvėpimas – kiekvieno didvyrio atributai. Didvyris siekia patobulinti pasaulį, bei įkvepia klientą būti stipresnėmis bei, bendrąja prasme kalbant, geresnėmis savo versijomis. Šį archetipą atstovaujanti prekės ženklas pristato save, kaip pranašesnį už kitus bei itin kokybišką, tad ir klientai iš tokio prekės ženklo tikisi kokybės bei jo produkto veiksmingumo. Taip pat didvyrio klientai nori, jog įsigijus jo prekę/paslaugą jie taps pranašesni už kitus, o mielos bei juokingos reklamos jiems gali pasirodyti nepriimtinos.
Pagrindinis pažadas klientui: triumfas
Archetipo trūkumas: gali pasirodyti pernelyg arogantiškas bei nuošalus
Žinomi archetipo pavyzdžiai: Nike, Duracell, BMW[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=JlItYKCtQ-8″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]
9. Juokdarys (ang. jester) – gyvenimas nuobodus, tad pasilinksminkime
Kai gyvenimas pabosta ir norisi pasilinksminti į pagalbą suskubs juokdario archetipo prekės ženklas. Linksmas, turintis gerą humoro jausmą, šelmiškas bei sukeliantis juoką savo klientams, jis sieks pasauliui įnešti džiugesio. Juokdario prekės ženklas sukelia įspūdį, jog jis reprezentuoja gyvenimą šia diena bei taip pat yra linkęs maloniai erzinti savo klientus. Šį archetipą mėgstantys klientai manys, jog įprastos reklamos yra nuobodžios, tad mėgs viską, kas yra neįprasta ir tuo pačiu metu žaisminga. Tokios reklamos pasižymi šviesos įnešimu į kartais pernelyg rimto gyvenimo peripetijas.
Pagrindinis pažadas: pramogos
Archetipo trūkumas: gali pasirodyti nemandagus ar nepagarbus
Žinomi archetipo pavyzdžiai: Ben & Jerry’s, Skittles, M&M’s[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=FaviXEoH97A”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]
10. Pilietis (ang. every man) – kiekvienas turi tokias pačias galimybes
Šis archetipas įkūnija paprastumo, bendruomeniškumo bei „vaikščiojimo žeme, o ne skrajojimo padebesiais“ bruožus. Pilietis nenori išsiskirti iš minios, priešingai – jis nori pritapti bei būti kažkieno dalimi, kas tampa jo siekiu. Šiam prekės ženklo archetipui svarbu kokybė ir patikimumas, o jo reprezentacija susijusi su atvirumo demonstravimu. Piliečio archetipą mėgstantys klientai labiau vertina tai, kas pažįstama, vietoj to, kas gali pasirodyti nauja ir keista.
Pagrindinis pažadas: priklausymas
Archetipo trūkumas: gali pritrūkti išskirtinumo
Žinomi archetipo pavyzdžiai: eBay, IKEA[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=EzMoLFE0bRQ”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]
11. Mylimasis (ang. lover) – pasilik su manimi amžinai
Mylimojo archetipas pasižymi siekiu įkvėpti meilei, aistrai, romantikai bei sukurti intymumą. Šio archetipo prekės ženklai pozicionuoja save kaip žavingus, patrauklius ir pabrėžia jausminius malonumus, tad reklamos kreips dėmesį į tai, kaip produktas jaučiasi vartotojams. Mylimojo klientas itin vertina estetinę produkto ar paslaugos vertę ir dėl šios priežasties yra linkęs rinktis aukštos kokybės paslaugas/prekes, kurios juos verstų jaustis patraukliais.
Pagrindinis pažadas: aistra
Archetipo trūkumas: gali pasirodyti pernelyg nepagrįstas
Žinomi archetipo pavyzdžiai: Victoria‘s Secret, Chanel, Magnum, Dior[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=4NXbiGTmbrc”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]
12. Globėjas (ang. caregiver) – tavo sveikata man svarbi
Noras apsaugoti kitus bei rūpinimasis jais, atkakliai vengiant savanaudiškumo – nenuostabu, jog tokiomis savybėmis pasižymi globėjo archetipas. Su savo atsidavimu, branda ir užuojauta globėjas gelbėja žmones jais besirūpinant, tarnauja visuomenei būdamas susijęs su sveikatos apsauga ar edukacija. Šį archetipą atstovaujantis prekės ženklas neretai reprezentuoja saugumą bei teikia pagalbą klientams, o pastaruosius itin veikia stiprias emocijas keliančios reklamos. Visgi, minėtosios emocijos neturėtų būti susiję su pykčiu ar agresija. Globėjiškiems prekės ženklams svarbu parodyti, jog jie yra pajėgūs bei stiprūs.
Pagrindinis pažadas: pripažinimas
Archetipo trūkumas: gali būti laikomas savaime suprantamu
Žinomi archetipo pavyzdžiai: Johnson & Johnson, TOMS[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=EpFEaX9qAA4″][vc_column_text]
Apie pirmuosiuos 6 archetipus skaitykite pirmojoje straipsnio dalyje: 12 prekės ženklo archetipų – ar žinote, kuris yra jūsų? (I)[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]