12 prekės ženklo archetipų – ar žinote, kuris yra jūsų? (I)

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Psichologinio archetipo sąvokos kūrėjas K. Jungas archetipus apibrėžė kaip kolektyvinės pasąmonės komponentus, giliai įsišaknijusius asmenybės modelius, kurie rezonuoja mumyse bei tarnauja organizuojant bei nurodant kryptį mūsų mintims ir veiksmams. Pasąmonės lygyje, archetipai kartu sujungia patirtis ir paragina bei paskatina atitinkamą elgesį tam tikrose situacijose. Knygoje „The Hero and the Outlaw“ (2001) Margaret Mark ir Carol Pearson Jung‘o archetipų sąvoką, pritaikė aprašant 12 prekės ženklą apibūdinančių archetipų, kuriuos ir apžvelgsime šiame straipsnyje.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Kodėl jūsų prekės ženklui turėtų rūpėti jo archetipo išsiaiškinimas?

Atsakymas nesudėtingas – archetipai gali padėti sukurti stiprų jūsų prekės ženklo identitetą. Rinkodaros specialistams tai  yra priemonė, suteikianti daugiau galimybių veikti, kurti bei sudominti klientus, o taip pat dėka archetipų klientams galima suteikti skirtingą produkto/paslaugos vertę. To rezultatas – prekės ženklo „įtraukimas“ į potencialaus ar esamo vartotojo mintis bei galiausiai vartotojų tapimas ištikimais klientais. O tai užtikrina jūsų prekės ženklo sėkmę.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_single_image][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

1. Valdovas (ang. ruler) – būk atsakingas ir būsi galingas

Kiekvieno valdovo didžiausia baimė yra chaosas bei galimybė būti nuverstam nuo sosto, tad norint to išvengti valdovas privalo būti atsakingu ir galingu. Taip pat ir su šio prekės ženklo archetipu – tai solidumą bei dominavimą transliuojantys prekės ženklai. Tai galią žadantis, kontroliuojantis, bet tuo pat metu ir atsakingas prekės ženklas. Valdovo archetipo klientai taip pat pasižymi panašiomis savybėmis, tad vertins reklamas, kurios sustiprins jų galios ir stabilumo jausmą. Jeigu jūsų prekės ženklas padeda žmonėms būti organizuotiems, atkurti tvarką, bei sukurti daugiau stabilumo šiame chaotiškame pasaulyje, vadinasi jam galite priskirti valdovo archetipą.

Pagrindinis pažadas: galia

Archetipo trūkumas: gali pasirodyti pernelyg autoritetingas ar kontroliuojantis

Žinomi archetipo pavyzdžiai: American Express, Mercedes-Benz, Microsoft[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=avZScb18OXs”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

2. Kūrėjas (ang. creator) – paversk savo vizijas realybe

Kūrybiškumas, inovatyvumas, vaizduotė, atradimų siekis – šiuos bruožus galime sieti su kūrėjo archetipu. Kūrėjas visuomet vengs vidutinybės ir bus vedamas tik siekio sukurti kažką išskirtinio (deja, ne visuomet praktiško). Šis prekės ženklas gali būti itin preciziškas ir linkęs į perfekcionizmą, o savo klientuose jis siekia sužadinti vaizduotę bei skleisti jų saviraišką. Dėl pastarosios priežasties, šio prekės ženklo klientai mėgausis išskirtinėmis, eksperimentinėmis bei įprastas ribas griaunančiomis reklamomis.

Pagrindinis pažadas: autentiškumas

Archetipo trūkumas: gali pasižymėti per dideliu perfekcionizmu ar praktiškumo stoka

Žinomi archetipo pavyzdžiai: Lego, Adobe, Crayola[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=zCXMx7RcZ5I”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

3. Naivuolis (ang. innocent) – gyvenimas pripildytas optimizmo

Nors žodis naivuolis ir gali turėti neigiamų konotacijų, tačiau, iš tikrųjų, šį archetipą reikėtų suprasti, kaip pasižymintį romantiškumu, tyrumu, optimizmu bei laimės skleidimu, tad tokie prekės ženklai dažnai save pristato gan paprastai ir stengiasi atkreipti dėmesį į savo patikimumą. Labiausiai naivuolis bijo padaryti kažką blogai bei būti dėl to nubaustas, tad jo prekės ženklai pasižymi natūraliu ir nepretenzingu įvaizdžiu. Šis archetipas yra vedimas doros bei moralumo, tad ir klientams bus priimtinos nuoširdžios ir apgaulių neturinčios reklamos. Nejautrios ar keliančios kaltę – juos tik atbaidys.

Pagrindinis pažadas: paprastumas

Archetipo trūkumas: gali pasirodyti per naivus ar nuobodus

Žinomi archetipo pavyzdžiai: Dove, Pampers, Coca-Cola, Wii.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=qdPXQLrueRg”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

4. Išminčius (ang. sage) – tiesa bus atskleista tik žinių dėka

Išminčius – tai lyg tavo draugas, į kurį tu kreipiesi, norėdamas sulaukti patarimo ar palaikymo. Kaip kad išminčiui ir pridera jis yra išmintingas, intelektualus, prilygstantis patikimam informacijos šaltiniui, tad dėl jo kompetencijos nereikia abejoti. Jis siekia tiesos bei nori rasti išmintį kiekvienoje situacijoje, o vėliau ja dalintis su visu pasauliu. Šio archetipo prekės ženklas žada mokymąsi bei mano, jog jo klientai gali suprasti intelektualius juokus bei sudėtingas idėjas. Dėl pastarosios priežasties, išminčiaus klientai mėgsta iššūkius keliančias reklamas, kurios priverčia juos pajudinti smegenis bei mąstyti naujais būdais.

Pagrindinis pažadas: išmintis

Trūkumas: gali turėti pernelyg kategorišką nuomonę

Žinomi pavyzdžiai: National Geographic Channel, BBC, Google[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=6xSxXiHwMrg”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

5. Nuotykių ieškotojas (ang. explorer) – atrask laisvę tyrinėjant

Įkvėpimas, kurį gauna nuotykių ieškotojas susijęs su rizika, kelionėmis, atradimais bei jauduliu, sukeliamu naujų patirčių. Tokio archetipo prekės ženklas yra nenustygstantis, nuotykingas, nepriklausomas, savarankiškas bei ambicingas. Nuotykių ieškotojas pozicionuoja save, kaip tą, kuris padės vartotojui patirti tai, kas nauja bei neįprasta. Tokio prekės ženklo klientai mėgs reklamas, reprezentuojančias laisvę, savęs pažinimą, o ypač kvietimą drauge su nuotykiu ieškotoju leistis į kelionę.

Pagrindinis pažadas: laisvė

Trūkumas: nepritapimas daugumoje, nepaisant įsitvirtinusių požiūrių ar idėjų

Žinomi archetipo pavyzdžiai: Red Bull, Jeep, Patagonia[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=izbQZ0gvs-A&t=1s”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

6. Magas (ang. magician) – svajonės yra linkusios išsipildyti

„Svajonės yra linkusios išsipildyti“ –  tokį ar panašų sakinį galėtų atstovauti mago archetipą turintis prekės ženklas. Mago siekis yra paversti kliento svajones realybe bei sukurti kažką ypatingo, tad jis pasižymi vaizduote, charizma, dvasingumu. Toks prekės ženklas yra vartai, į transformuojančias žinias ir patirtis. Magas fokusuojasi ne į grupę žmonių, bet į individą ir siekia, jog pastarasis pakeistų pasaulį, inspiruotų pokyčius ir siektų sąmoningumo. Šio archetipo klientas turi jausti augimą ar dėl įsigyto produkto, galėjimą daryti įtaką aplinkiniams, o mago reklamos turėtų būti kiek įmanoma kūrybingesnės.

Pagrindinis pažadas: žinios

Trūkumas: gali imtis rizikos, kuri sukels blogas pasekmes

Žinomi mago archetipo pavyzdžiai: Disney, Apple, Xbox[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=tn837tG2cxA”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Tai buvo pirmi šeši prekės ženklų archetipai. Susipažinkite su likusiais antrojoje straipsnio dalyje![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Susisiekite

“ Nuostabi mintis apie gyvenima Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem: +370 650 17074

Kiti straipsniai